Kultura w sieci, dla dzieci od dzieci
plakat organizatora wydarzenia

Wiele osób chciałoby wystąpić w telewizji, ale czy wiedzą, że to ciężka robota? Gdzie patrzeć, kiedy kamera mierzy w twoją twarz? Jak zachować naturalność? I dlaczego nagle trudniej wypowiedzieć zdanie bez przejęzyczenia albo zająknięcia? 

Grupka dzieci z naszego województwa stanęła przed takim wyzwaniem i poradziła sobie znakomicie. Efektem ich pracy jest osiem reportaży o atrakcjach regionu. 

Filmy powstały w ramach projektu „Kultura w Sieci, dla dzieci od dzieci", prowadzonego przez Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin i finansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Począwszy od 31 sierpnia, przez osiem tygodni, codziennie, na fanpage`u Facebooka Gdziecko.pl, publikowane są różnorodne, przeznaczone dla dzieci i rodziców oraz nauczycieli materiały: konkursy,  
słuchowiska, warsztaty, łamigłówki i podcasty itd. Każdy tydzień ma innego bohatera. W pierwszych było nimi Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego w Bóbrce, Podziemne Przejście Turystyczne w Jarosławiu czy Skansen w Kolbuszowej. 

Wideoreportaże to główna część projektu. 12 dzieci w wieku szkolnym najpierw ukończyło dziennikarskie warsztaty pod okiem doświadczonej specjalistki. Następnie podzieleni na trójki udali się do Przemyśla, Krosna i innych miejsc by sprawdzić, czy różne muzea i skanseny zainteresują ich rówieśników. 

Wyzwanie pracy przed kamerą okazało się spore. Improwizacja czy wrodzony wdzięk by nie wystarczyły. Trzeba było solidnych przygotowań i dużego skupienia na planie. Ostatecznie młodzi dziennikarze spisali się na medal. Ich osiągnięcia można oglądać na kanale YouTube Gdziecko.pl. Na tym portalu dla rodzin także wszystkie inne informacje o przebiegu projektu. 

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Czytany 459 razy

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.
Zapoznaj się z Zasadami publikowania komentarzy na stronie radio.rzeszow.pl

Potrzebujesz pomocy? kliknij tutaj