Wsparcie WOT zamówisz online
fot, DWOT

Druga fala pandemii skutkuje zwiększoną liczbą wniosków o wsparcie działań przeciwkryzysowych samorządów, systemu ochrony zdrowia, służb sanitarnych, ośrodków pomocy społecznej i innych instytucji przez żołnierzy 3. Podkarpackiej Brygady Obrony Terytorialnej. Aby usprawnić proces zamawiania wsparcia w marcu br. powstała „Platforma Wsparcia WOT”, dzięki której proces wnioskowania o pomoc wojska został maksymalnie uproszczony i odbiurokratyzowany.

Do tej pory na platformie zarejestrowało się blisko 40 podmiotów, które złożyły ok. 200 wniosków o pomoc do 3. PBOT. Najczęściej z platformy korzystały wojewódzkie i powiatowe stacje sanitarno – epidemiologiczne, miejskie i gminne ośrodki pomocy społecznej, DPS-Y, zespoły zarządzania kryzysowego, szpitale, centrum krwiodawstwa oraz organizacje charytatywne.

Platforma najbardziej efektywnie była wykorzystywana w maju i czerwcu, wraz ze zmniejszaniem obostrzeń sanitarnych malała też liczba wniosków globalna oraz ta składana za pomocą narzędzia. Obecnie wraz ze wzrostem zaangażowania różnych instytucji w działania przeciwkryzysowe, rośnie też liczba wniosków o wsparcie przez terytorialsów z Podkarpacia. Zachęcamy, aby jak największa ich liczba była składana za pośrednictwem naszej platformy.

„Platforma Wsparcia WOT” to aplikacja webowa dostępna pod adresem: https://pomocwot.ron.mil.pl, mogą z niej korzystać tylko zarejestrowane podmioty. Aby dokonać rejestracji należy wysłać email z wnioskiem o rejestrację na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., w odpowiedzi wnioskodawca otrzyma wiadomość z prośbą  o przesłanie szczegółowych danych niezbędnych do rejestracji. Po przejściu rejestracji użytkownik otrzymuje pełen dostęp do usługi.

Całkowity nadzór nad składanymi wnioskami mają wojewodowie. Oni lub wskazane przez nich osoby zobowiązani są do oceny każdego wniosku oraz ostatecznie jego zatwierdzenia bądź odrzucenia. Zatwierdzony wniosek trafia bezpośrednio do brygady właściwej dla rejonu realizacji wniosku.

Obsługa aplikacji ogranicza się do wypełnienia interaktywnego formularza,  w którym wnioskodawca wskazuje miejsce i zakres pomocy oraz nadaje jej priorytet. Formularz ten jest widoczny dla koordynatora WOT ds. współpracy z brygady, który pod wskazany adres kieruje żołnierzy 3. PBOT z pomocą. Co ważne – zlecający zadanie na bieżąco może śledzić postęp jego realizacji. Istotnym jest również fakt, że po zakończeniu zadania do wnioskodawcy trafią dodatkowe informacje dotyczące dalszych potrzeb lub wnioski.

Zarejestruj się! Kliknij! Działaj!

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Artykuły powiązane

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.
Zapoznaj się z Zasadami publikowania komentarzy na stronie radio.rzeszow.pl

Potrzebujesz pomocy? kliknij tutaj